Žádost o spojovací číslo plátce SIPO

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o spojovací číslo plátce SIPO

4. Základní informace k životní situaci

SIPO - služba umožňující plátci SIPO uhrazovat jedním dokladem platby pro organizace, které mají smlouvu uzavřenou s Českou poštou, s.p.

Vydáním písemného dokladu s přiděleným spojovacím číslem vzniká smluvní vztah mezi Českou poštou, s.p., a žadatelem o službu SIPO. Spojovacím číslem je klient SIPO jednoznačně identifikován. Spojovací číslo je výhradně spojeno s osobou žadatele a nelze je převést na jinou osobu (např. při úmrtí, rozvodu apod.).

Slouží například k úhradě:

  • nájemného,

  • plateb za dodávky elektrické energie,

  • plynu,

  • poplatků za rozhlasové a televizní přijímače,

  • telekomunikačních poplatků,

  • předplatného tisku,

  • poplatků za kabelovou televizi,

  • vody,

  • komunálního odpadu,

  • penzijního připojištění,

  • životního pojištění,

  • stavebního spoření,

  • pojištění domácnosti.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatel - tedy osoba, která o SIPO požádá, nebo žadatelem pověřená osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

  • Podejte žádost o přidělení spojovacího čísla na pobočkách České pošty, s.p. Spojovacím číslem jste jako plátce SIPO jednoznačně identifikován.

  • Sdělte toto číslo organizaci, která má uzavřenou smlouvu s Českou poštou, s.p.; seznam takových organizací naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p. Smluvní organizace garantují, že vaše zařazení do SIPO je provedeno s vaším výslovným souhlasem nebo alespoň s vaším vědomím. Smluvní organizace odpovídá jak za oprávněnost, tak za výši předepsané částky. Rušení plateb nebo reklamaci z důvodu neoprávněného předpisu platby do SIPO oznamte vaší smluvní organizaci. Výjimku tvoří platby za rozhlasové a televizní přijímače, jejichž zařazení do SIPO zprostředkuje Česká pošta, s.p., která odpovídá za to, že poplatky budou předepsány v zákonem stanovené výši.

  • Pošta od vás bude měsíčně inkasovat v rámci SIPO předepsané částky ve prospěch zúčastněných smluvních partnerů.

  • Způsob platby:

    • hotovostně - u přepážky nebo u poštovního doručovatele, popř. prostřednictvím samoobslužného zařízení - Poštomat,

    • platební kartou - u přepážky, která je vybavena platebním terminálem,

    • bezhotovostně - zavedení bezhotovostní úhrady plateb SIPO si zajistíte u vaší banky zřízením služby Svolení k inkasu - SIPO; podmínkou je, aby vaše banka měla s Českou poštou, s.p., uzavřenou Smlouvu o bezhotovostní úhradě SIPO; seznam takových bank naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.,

    • jednorázovým příkazem k úhradě - podaným ve vaší bance; pokyny k příkazu naleznete na rubové straně dokladu SIPO nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Na kterékoliv poště vyplňte formulář "SIPO". Na místě vám bude přiděleno spojovací číslo.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto životní situaci můžete řešit pouze na pobočkách České pošty, s.p.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

Pouze žadatelem pověřená osoba musí prokázat České poště, s.p., oprávnění jednat za žadatele (např. plnou mocí, ustanovením opatrovníka apod.).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář "SIPO" získáte na kterékoliv poště nebo jej naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Ceník služby SIPO získáte na kterékoliv poště nebo jej naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše žádost bude vyřízena na pobočkách České pošty, s.p., bezprostředně po podání žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Spojovací číslo plátce SIPO sdělte organizaci, jejímž jste plátcem a která má uzavřenou smlouvu s Českou poštou, s.p.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

18. Jaké jsou související předpisy

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Námitky proti předepsaným platbám uplatňujte výhradně u organizace, která platbu SIPO předepsala.

Česká pošta, s.p., není oprávněna předepsané částky měnit, ani nezprostředkovává styk s těmito organizacemi. Výjimkou jsou námitky proti poplatkům za rozhlasové a televizní přijímače hrazené prostřednictvím SIPO, které uplatníte u České pošty, s.p.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankci uplatňuje dle vlastních norem organizace, která platbu SIPO předepsala.

21. Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.10.2005

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace